bestyrelssens beretning 2009

Find os på facebook

Bestyrelsens Beretning 2009

Vejnavne

Vores forslag fra sidste år, der primært gik på at skilte Gurrehavevej ordentligt ud mod Gl. Amtsvej, under skiltet til Gurrehavegårdsvej, så man kan se at den ligger derinde, og ikke får folk til udnødvendigt at køre hele vejen rundt i Gurrehaven og Gurremarken for at finde den nye bebyggelse er nu en realitet.

Dog foregår der stadig forkert omdeling af post og alle grundejere bedes fortsat melde disse problemer til vores hjemmeside: www.skaeroedgrundejerforening.dk idet vi meget gerne fortsat observerer på problematikken.

Gribskov Kommune har ikke været indstillet på at ændre vejnavnene så vi håber at skiltningen vil være medvirkende til en bedre omdeling af post – grundejerne opfordres til selv at kontakte PostDanmark så snart problemerne opstår.

Legepladser

Bestyrelsen foretog i efteråret en gennemgang af legepladserne i vores grundejerforening for at danne os et overblik over redskabernes tilstand. Der blev lavet lidt småreparationer og opsat hegn ved legepladsen på Gurrehaven ned til den nye bebyggelse, idet terrænforskellen vurderes til at være så stor at den ville kunne være farlig.

En opfølgende gennemgang her i foråret er ligeledes udført med småreparationer til følge på begge legepladser.

Endvidere er trækonstruktionen i forbindelse med gyngestativerne både i Skærød 1 og Skærød 2 vurderet til at kunne holde et stykke tid endnu, dog må der påregnes løbende småreparationer.

Lovliggørelse af vore 2 legepladser kræver afgravning af jord samt påfyldning af godkendt faldgrus. Bestyrelsen indhentede tilbud for dette og blev enige om at dette var en nødvendighed primært under gyngestativerne/klatretårn.

Forslag om dette følger mere detaljeret under bestyrelsens forslag punkt nr. 5.

Vedtægtsændringer

Bestyrelsen har i løbet af året gennemgået vedtægterne for Grundejerforeningen og ajourført dem idet vi mener tiden er inde til at gøre dette. De nye samt gamle vedtægter findes på foreningens hjemmeside og kan frit downloades. Ønskes en kopi af nye og gamle vedtægter bedes Grundejerforeningens sekretær kontaktes på: sekretaer@skaeroedgrundejerforening.dk

Derfor den ekstraordinære generalforsamling senere på aftenen.

Fællesarealer

Græsklipning og vedligeholdelse af fællesarealerne fortsætter Arne Stougaard entreprisen endnu en sæson, idet opgaven løses tilfredsstillende og det kører som det skal.

Bump

Nødvendigheden af at lægge bump i vores bebyggelse eksisterer endnu. Der er fortsat alt for meget fart på på vores veje til stor fare for beboerne og specielt børnene i vores grundejerforening.

Bestyrelsen har brugt den fornødne tid på at finde nogle lovligt egnede og frem for alt effektive men alligevel meget støjsvage bump.

Vi har på baggrund af forrige års generalforsamlings tilsagn om bump, valgt at fremlægge 3 løsninger – lovlige bump udformet til at passe ind i vores bebyggelse, disse kommer til afstemning senere på aftenen på den ekstraordinære generalforsamling, under punkt 5.

Endvidere er de 3 eksisterende pølsebump planlagt til at blive fjernet og erstattet af én af de ovenstående muligheder, i forbindelse med montering af de nye lovlige og markant mere støjsvage bump.

Det er bestyrelsens klare forhåbning at dette projekt realiseres, efter fremlæggelse af forslagene, så farten dæmpes i bebyggelsen og alle får mulighed for at stemme for hvilken løsning der skal realiseres.

Skærød Grundejerforening 2009 - 2010

Vi vil gerne benytte lejligheden til at opfordre alle grundejere til at sørge for så vidt muligt at friholde rabatter for biler, campingvogne, trailere og lignende, primært for at forbedre udsyn og derved mindske risikoen for ulykker.

Endvidere vil vi henstille til at parcellerne holdes i en ryddelig stand, samt at vejstykket i forbindelse med parcellen friholdes for blade ved kloakriste, græstotter til skade for den stadig næsten nye asfalt samt friholdelse af sne om vinteren

Bestyrelsen ser det som en selvfølge at hundeluftning ikke foranlediger efterladenskaber på andres parceller! Husk posen

Nu er der snart gang i buskryddere, plæneklippere samt andre moderne hjælpemidler – i bedes ihukomme tidspunkterne for brug af motoriseret udstyr. Hverdage fra

Det var dette års beretning, bestyrelsen ønsker de nye medlemmer velkomne samt ønsker alle et rigtig godt 2009 – husk nu at tal med din nabo/genbo – få en sludder og lær dem at kende, drag nytte af hinanden og fasthold den gode omgangstone.

Afsluttende kommentar fra Formanden;

Jeg vil gerne sige tak for denne gang – jeg modtager ikke genvalg idet jeg står overfor at skulle studere de næste 3 år ved siden af mit job og familie, så vi lader stafetten gå videre til de resterende medlemmer af bestyrelsen der gør et flot stykke arbejde! – tak til dem for nogle hyggelige stunder i Grundejerforenings-øjemed og god arbejdslyst med at få realiseret de forskellige projekter i den kommende tid!