generalforsamling 2012

Skærød

Grundejerforening

Find os på facebook

Copyright © All Rights Reserved

Skærød d. 3/3-2012

Referat af generalforsamlingen afholdt 1/3-2012 i Bjørnehøjskolen

Formanden bød velkommen og åbnede dagsorden’s pkt 1

1.Valg af dirigent.

Bestyrelsen havde ingen forslag og da der heller ikke var nogen af de fremmødte der ønskede jobbet, så tilbød bestyrelsesmedlem Kurt Jensen at styre mødet.

 

2.Optælling af stemmeberettigede.

Hanne Gilholt foretog optælling af de stemmeberettigede – i alt 24

Steffen Bendz og Bodil Julin blev udnævnt til stemmetællere.

 

3.Bestyrelsens beretning (ved formanden).

Fabian fremlagde bestyrelses beretning – den blev samtidig forevist på stort lærred. Få billeder af årets begivenheder blev ligeledes fremvist.

Kommentarer til beretningen:

Bjergagervej 10: Havde mange kommentarer og oplæste en længere beretning, som både var kommentarer, mest negative, men også en masse, som ikke havde med beretningen at gøre.

Dirigenten forsøgte ad flere omgange at stoppe talestrømmen, uden held.

Gurrehaven 6: Kritiserede beslutningen om at få renset vejbrøndene, det var meget bedre om bestyrelsen sørgede for at der blev igangsat nogle tiltag til at få etableret nogle faskiner på de enkelte parceller.

Gurrehaven 20: Bemærkede at der tidligere havde været brugt al for ung arbejdskraft ifm. græsslåning og anmodede bestyrelsen om at tilse at dette ikke skete igen.

Gurrehaven 26: Kommenterede det annoncerede hegnsyn med henvisning til de ofte omtalte deklarationer. Formanden forsøgte at forklare de rette sammenhæng: Hegnsynet er en afgørelse, om det er grundejerforeningen der skal betale for at få en hæk klippet på ydersiden mod vores fællesarealer eller det er grundejeren selv, der skal sørge for det. Altså intet med deklarationer at gøre.

Gurrehaven 6: Kritiserede voldsomt bestyrelsens beslutning vedr. renovering af legepladsen i Skærød I. Det var blevet alt for dyrt og gyngerne var for få samt vippen, den kunne slet ikke bruges. I det hele taget kunne det have været udført gratis, hvis bestyrelsen blot havde søgt div. fonde. Græsslåningen havde været utrolig dårlig udført og vores fællesarealer lignede noget der var løgn.

I øvrigt mente kommentatoren at det meste af det bestyrelsen havde beskæftiget sig med siden sidste generalforsamling, var helt ude i hampen.

Desforuden nævnte han at formanden var uduelig.

Efter denne meget negative kommentarrunde kom beretningen til afstemning: 19 stemte for godkendelse, ingen imod. Beretningen er godkendt.

 

4.Årsregnskab for 2011 (ved kassereren).

Hanne fremlagde regnskabet, som ligeledes kunne ses på det store lærrred.

Bjeragervej 10 mente at der var en regnefejl. Hanne svarede at det ikke var en fejl, men en bevist handling.

Gurrehaven 6 kommenterer at det er unødvendigt med forsikringer i dette regi. Hanne udtaler at det er nødvendigt og at bestyrelsen fastholder dette.

Årsregnskabet kom til afstemning og det blev med 24 stemmer enstemmigt vedtaget.

 

5.Forslag fra bestyrelsen.

IAB.

 

6.Indkomne forslag.

Gurrehaven 6 havde fremsendt 5 forslag. Bjergagervej 10 havde fremsendt 4 forslag og Gurrehaven 24 havde fremsendt 1 forslag.

Gurrehaven 6 – forslag 1:

Anmodning om opsætning af Nabohjælp-skilte.

Bestyrelsen: Prisen er kr. 7500,- for 5 skilte eksklusiv opsætning

Afstemning: For: 1

Gurrehaven 6 – forslag 2:

Krav om at bestyrelsen skal overholde sit påtaleansvar vedr. deklarationer

Bestyrelsen: Vi skal ikke påtale, men kan gøre det jf. vedtægterne, men det vil bestyrelsen ikke, hvilket den har forklaret på mange møder gennem tiden.

Et medlem mente at bestyrelsen kunne udfærdige et std. brev og aflevere det til de berørte parter. Dette mundtlige forslag kom til afstemning.

Afstemning: For: 9 Imod: 7

Gurrehaven 6 – forslag 3:

Græsslåning er for dårlig og forslag om at gå tilbage til den gamle måde at gøre det på.

Bestyrelsen kommenterer og forklarer at der er udsendt nyt udbudsmateriale.

Forslaget lukkes hermed.

Gurrehaven 6 – forslag 4:

Da bestyrelsen er uduelig så skal der fremlægges projekter til godkendelse på generalforsamlingen eks.vis legepladsernes vedligeholdelse og det opsatte hegn i Skærød II.

Bestyrelsen fremførte at den gør hvad den kan for at udføre sit arbejde uden at alt muligt skal til godkendelse på generalforsamlingen. Legepladsens renovering blev besluttet på sidste års møde og hegnet ved Skærød II mod Gurrehavegårdsvej er opført for deres regning. Vi har ingen udgift haft deraf.

Et medlem rejser sig pludselig og roser bestyrelsen for dens arbejde. Dette medførte et stort bifald fra størstedelen af de fremmødte.

Gurrehaven 6 – forslag 5:

Bestyrelsen skal henvende sig til rideklubben vedr. hestemøg på cykelstien langs Gl. Amtsvej.

Bestyrelsen fremførte at cykelstien er kommunens ejendom. Forslagsstiller supplerer med at bestyrelsen skal få etableret en ridesti langs cykelstien.

Bestyrelsen fremførte endnu en gang at området er kommunens ejendom. Forslagsstiller må selv kontakte kommunen.

Bjergagervej 10 – forslag 1:

Etablering af vejbomme på cykelstien langs Frederiksværkvej hvor Gl. Amtsvej tilstøder.

Allerede efter forrige generalforsamling undersøgte bestyrelsen muligheden for opsætning af bomme. Kommunen har udtalt efter møde med politiet at de ikke finder denne løsning hensigtmæssig.

Flere kommenterer på forslaget og der stilles forslag om at flytte hegnet på hjørnet. Hegnet er kommunens, men et medlem tilbød at kontakte kommunen for en evt. flytning

Bjergagervej 10 – forslag 2:

Ønsket om at bestyrelsen kontakter kommunen for at få trekantområdet mellem Gl. Amtsvej og Skærødvej gjort sikkert.

Bestyrelsen omtalte den forrige henvendelse og resultatet var at kommunen ikke havde penge til formålet. Bestyrelsen vil dog kontakte kommunen igen.

Bjergagervej 10 – forslag 3:

Udjævning af fodboldbanen med grus.

Gurrehaven 6 og Bjergagervej 9 støttede forslaget.

Bestyrelsen foreslog afstemning om en beløbsramme på kr. 10.000,-

Afstemning: For: 8 Imod: 7

 

Bjergagervej 10 – forslag 4:

Reparation af arene efter pølsebumpene på Bjergagervej

Bestyrelsen fremførte at prisen for opskæring og ny belægning ville beløbe sig til kr. 12.000,- Forslaget kom til afstemning.

Afstemning: For: 15

Gurrehaven 24 – Forslag

Oprettelse af telefonkæder i de 2 områder for at modgå tyveri og indbrud.

Tovholder i begge områder var ønskværdigt men ingen ønskede at stille op.

Gurrehaven 45 fortalte om politiets SMS-kæder, som man kan tilmelde sig.

Bestyrelsen anbefaler at man henvender sig til politiet og tilmelder sig.

 

7.Fastsættelse af budget med årskontingent, rykkergebyrer og vederlag til bestyrelsen.

Det udsendte budget blev hurtigt tilføjet de nye udgifter der tidligere var besluttet og det fremgik at årskontingentet ville stige til kr. 1155,-

Der blev foretaget afstemning om hvorvidt udgifterne skulle betales af vejfonden/formuen eller af et forøget årskontingent.

Afstemning: For forøgelse af årskontingent: 3. Imod: 19.

De besluttede ekstraudgifter betales af formuen. De øvrige udgiftsposter blev enstemigt vedtaget. Disse er derfor: årskontingentet: kr. 1000.- , rykkergebyr kr. 100.- og vederlaget på kr. 4.000,-

 

8.Valg til bestyrelsen.

På valg var Robert Andersen ( næstformand ), Jørgen Vingborg ( sekretær ) og

Kurt E. Jensen ( medlem ). Ingen af disse ønskede genvalg.

Der udspandt sig en længere diskussion om hvem der var villig til at opstille.

Janne Larsen – Løvdalsvej 5 blev valgt.

Arne Stougaard - Gurrehaven 6 blev valgt.

Niels Thomsen – Bjergagervej 9 blev valgt.

 

9.Valg af suppleanter.

På valg var Niels Thomsen og Othilie Stougaard.

Niels Thomsen var nu valgt som bestyrelsesmedlem og Othilie ønskede ikke genvalg. Ingen ønskede at opstille som suppleanter.

 

10. Valg af revisorer og revisorsuppleant.

På valg som revisor var Arne Thomsen og som revisorsuppleant var Steffen Bendz. Begge blev genvalgt.

 

 

 

11. Eventuelt.

 

Flere nævnte at belysningen i vores områder, halter noget og kunne trænge til en forbedring.

Bestyrelsen fortalte at DONG tager sig af reparationerne, så alle var velkommen til at ringe til dem.

 

Da der ikke var yderligere kommentarer, takkede dirigenten mødedeltagerne for deres engagement og henviste til annoncerede bespisning.

 

 

For referatet

Jørgen Vingborg

2012-03-03

 

 

 

 

 

 

 

På bestyrelsesmødet d. 14/3 – 2012 konstituerede bestyrelsen sig således:

 

Formand: Fabian H. Petersen – Gurrehaven 22

Næstformand: Niels Thomsen – Bjergagervej 9

Kasserer: Hanne Gilholt – Gurremarken 3

Sekretær:Arne Stougaard – Gurrehaven 6

Medlem: Janne Larsen – Løvdalsvej 5