Bestyrelsens beretning 2010

Grundejerforening

Find os på facebook

Bestyrelsens beretning 2010

Bestyrelsens beretning vil handle om de 3 fællesopgaver, der påhviler foreningen og som bestyrelsen har ansvar for at administrere: vedligeholdelse af vejene, fællesarealerne og lejepladserne.

Først om vejene: bestyrelsen har gennemgået foreningens veje to gange i perioden siden sidste generalforsamling og fundet vejene i god stand, imidlertid har vores gadelamper set bedre dage og det er undersøgt om vi kan få DONG. til at vedligeholde dem, Desværre er det vores lamper, så vedligeholdelse skal vi selv stå for.

Enkelte af vores vej kloaker har været stoppet og også her skal vi selv stå for vedligeholdelse, denne opgave har vi ladet Niels Thomsen stå for

Vejbumpene er dømt ulovlige og skal fjernes, vi har forsøgt at få kommenen til at bekoste dette men desværre melder de fra, så også her er det op til os at få disse fjernet. Dette iværksættes snarest efter sneen er væk. Vi er pt. Ved at undersøge priserne på fjernelse af disse vejbump, stolper og skilte.

Vi har skriftligt opfodret et enkelt medlem til at få klippet hækken da denne umuliggjorde færdsel på græsset, dette blev efterlevet.

Lejepladserne: Disse er gennemgået og reparer, hvor det var nødvendigt, borde og bænke er blevet behandler m/træbeskyttelse. Kort efter sidste generalforsamling fik vi lagt faldgrus på vore lejepladser og under arbejdet med dette har Arne Stougaard konstateret at stolperne på vores store lejeplads er angrebet af råd og anbefalet en udskiftning af disse, sommeren 2010. Bestyrelsen har inspiceret stolperne og er enig i at disse skal skiftes

Fællesarealerne: området er gennemgået af bestyrelsen og fornødent arbejde er udført af Niels Thomsen..

Der er opført rafte hegn på det lille fællesareal mod Gurrehavegårdsvej nr.62 + 64 dette er opført og bekostet af beboerne på Gurrehavegårdsvej

På min foranledning har Jørgen og jeg udarbejdet et udbuds materiale vedrørende vores fællearealer, disse er sendt til 3 mulige havefirmaer og Arne Stougaard som har stået for græsslåningen de sidste mange år.

De indkommende tilbud blev gennemgået og opgaven gik til David og Goliat.

Hjemmesiden: Dette er første år med alle bilag tilgængelig på vores hjemmeside, og jeg skal beklage overfor dem, der forgæves kikket efter vores regnskab dette blev først lagt på nettet d. 31-1 kl. 22.

Referatet af denne generalforsamling samt konstituering af den nye bestyrelse vil fremgå af hjemmesiden snarest efter 1. bestyrelse møde

Tillæg til beretning om vores veje:

Bestyrelsen modtog d. 22-2-2010 et brev fra et medlem ang. Bjergagervejs tilstand.

Der blev d. 23-2-2010 afholdt ekstra bestyrelses møde ang. dette brev.

Der blev med det samme iværksat en midlertidig løsning ved at Niels Thomsen udlægger sand på en større del af Bjergagervej.

Den kommende bestyrelse bør tage stilling til hvordan dette problem kan undgås på bedste måde