Bestyrelsens beretning 2011

Grundejerforening

Find os på facebook

Bestyrelsens beretning 2011

Der har i det forgangne år været afholdt 5 bestyrelsesmøder og vores område er gennemgået af en fælles bestyrelse 2 gange. Bestyrelsen har desuden brugt tid på at gennemgå veje med hensyn til vedligeholdelse, holdbarhed og finansiering.

Vejene: Bestyrelsen har gennemgået foreningens veje to gange i perioden siden sidste generalforsamling og fundet vejene i general god stand. Dog må det konstateres, at der er opstået nogle revner, i alt 23 meter. Nordkysten har fået opgaven med reparation af disse, men pga. den tidlige vinter har de ikke nået dette endnu.

Vejbumpene er nu fjernet, efter endnu et forgæves forsøg på at få kommunen til at bekoste dette har vi nu selv måtte betale for dette pris 5.541,- Niels Thomsen har fjernet de gamle 30 km skilte og erstatte dem med vores skilte med legene børn.

Derudover havde vi i april/maj et større hul i vejen ved Gurrehaven 41. Dette som udfald af et sammensunket drænrør fra kloakken til hovedkloakken. Desværre er denne del af rørene vores og vi måtte således selv betale for reparationen af dette. Pris 21.211,06

Der gik så ca. 4 uger, så opstod der et hul i vejen ved T-krydset for enden af Gurrehaven. Her viste det sig at være selve hovedkloakken, så her har kommunen betalt for reparationen.

Niels Thomsen har også i det forgangen år været ude og tømme et par vejriste Der skal fra bestyrelsen kraftigt. opfordres til at grundejerne holder riste fri for grene og blade mm.

Der har været lavet en aftale med Dong om en gennemgang af vores lamper, således at vi kunne få en pris på reb. Af disse (skæve hatte og gule skærme) desværre valgte Dong at brænde os af.

I henhold til sidste års generalforsamling hvor vores snerydning var et samtale emme under evt. blev det af bestyrelsen vurderet at vi forsætter som hidtidig og ser vintrene an

Legepladserne: Disse er gennemgået og repareret, hvor det var nødvendigt.

Gyngestativet på legepladsen Skærød 1 har været under ekstra opsyn, da stolperne her er angrebet af råd, dog ikke så kraftigt, at det har ført til, at vi har skulle nedlægge det. Men bestyrelsen har undersøgt mulighederne for at erstatte det med noget nyt og er kommet frem til at erstatte det nuværende med et tilsvarende.

Fællesarealerne: Området er gennemgået af bestyrelsen og det fornødent arbejde er udført af Niels Thomsen.

Borde og bænke er blevet behandlet m/træbeskyttelse. Kurt har udført reb. Af bænken på Skærød 2 De store skraldespande på fællesområdet Skærød 1 er fjernet og der er i stedet opsat små skraldespande, dette efter at Niels Thomsen over et par måneder har konstateret, at de store skraldespande blev fyldt med brugte bleer.

Der har i det forgangne år været lavet aftale med ”David og Goliat” om græsslåning. Denne aftale er ophørt pr.

1-2-2011. Da bestyrelsen ikke har været helt tilfreds med den kvalitet der er leveret. Der er sendt materiale ud til en ny udbudsrunde.

Der var sidste år tale om at etablere en gang sti fra Løvdalsvej til Frederiksværksvejen, bestyrelsen har kigget på området og blevet enig om at dette vil blive for dyrt i forhold til udbyttet

Forsikringer: Der er i 2010 tegne 2 forsikringer.

1. En Ansvarsforsikring der dækker, hvis nogle skulle komme til skade på grundejerforeningens fællesområder, hvis det kan bevises, at det skyldes fejl eller mangler på området.

2. En lovpligtig arbejdsgiverforsikring, der dækker, hvis vi beder nogle om at udføre en opgave på vores fællesområder. En skade anmeldt på denne forsikring vil blive betragtet, som en hver anden arbejdsulykke.