Generalforsamling 2011

Skærød

Grundejerforening

Find os på facebook

Skærød d. 3/3-2011

Referat af generalforsamlingen afholdt 1/3-2011 kl. 19:00 i Bjørnehøjskolen.

Formanden bød velkommen og åbnede dagsordenen’s pkt. 1

1.Valg af dirigent.

Bestyrelsen foreslog Robert Andersen og da ingen andre ønskede jobbet, blev Robert valgt til jobbet. Han bød de ca. 28 personer velkommen og konstaterede af indkaldelsen var udsendt i rette tid.

 

2.Optælling af stemmeberettigede.

18 parceller var repræsenteret og stemmeberettiget.

 

3.Bestyrelsens beretning.

Formanden fremlagde bestyrelsens beretning. Den kan ses på hjemmesiden. Bemærkninger til beretningen:

Gurrehaven 6 mente at prisen for udbedring af den sunkne kloak var alt for høj og kunne udføres for kr. 5-6000. Han ville også gerne vide om vi havde indhentet tilbud på sagen.

Bestyrelsen svarede at den havde vurderet faren for ulykker højt og lod derfor arbejdet udføre så hurtigt som muligt, men havde selvfølgelig bedt om et pris overslag. Flere af medlemmerne udtrykte forståelse for bestyrelsens handlemåde.

Herefter blev beretningen enstemmigt godkendt.

 

4.Årsregnskab for 2010.

Regnskabet – der er udsendt sammen med indkaldelsen, blev ligeledes forevist på det opstillede lærred.

Regnskabet blev enstemmigt godkendt.

 

5.Forslag fra bestyrelsen.

Bestyrelsens foreslag til en kontingentforhøjelse, blev kommenteret af mange af de fremmødte. Der var enighed om at selvfølgelig skal vi spare op til nye veje, men der var nogen diskussion om hvor længe de nuv. veje fra 2004 vil holde. Renholdelse af vejene og vejbrøndene er vigtige parametre i holdbarheden. Forslaget fra bestyrelsen blev taget til efterretning.

 

 

6.Indkomne forslag.

Fra Gurrehaven 6 var der modtaget et forslag om at bestyrelsen skulle indkalde til hegnsyn så alle hjørnegrunde kan få pålagt at de skal overholde de gældende klausuler, tinglyst på ejendommene.

Dette forslag præsiserede dirigenten, at den samlede bestyrelse ikke ville tage sig af denne opgave, og anbefalede forsamlingen at stemme forslaget ned.

Forslaget gav anledning til mange kommentarer fra mange af de fremmødte.

Efter disse og forslagsstillerens sidste kommentar, kom forslaget til afstemning.

Stemmetællerne konstaterede at for forslaget stemte 8 og imod forslaget stemte 7. Bestyrelsen var nu i mindretal.

Efter en kort pause, kunne dirigenten orientere om at bestyrelsen ikke ønskede at fortsætte arbejdet.

Dette afstedkom en større meningsudveksling, der endte med at en af dem der stemte for, gerne ville trække sin stemme tilbage. Dette gav igen anledning til diskussion, om man kunne gøre pkt. 6 om igen.

Dette mente de fleste jo nok at man kunne og da forslagsstilleren nikkede ja til en om-afstemning, så valgte dirigenten at foretage en ny afstemning.

Stemmetællerne konstaterede at for forslaget stemte ingen og imod forslaget stemte 14. Bestyrelsen valgte at tage afstemningen til efterretning, og fortsætter bestyrelses arbejdet.

7.Fastsættelse af budget med årskontingent, rykkergebyrer og vederlag til bestyrelsen.

Bestyrelsen foreslår: at årskontingentet hæves til kr. 1000.- , at rykkergebyr bibeholdes på kr. 100.- , og at vederlaget forbliver uændret på kr. 4.000,-

Bestyrelsens anbefalinger blev enstemmigt vedtaget.

 

8.Valg til bestyrelsen.

På valg er Fabian H. Petersen ( formand ) – modtager genvalg

På valg er Hanne Gilholt ( kasserer ) - modtager genvalg.

Begge blev valgt med applaus.

 

9.Valg af suppleanter.

På valg er Niels Thomsen – modtager genvalg

På valg er Othilie Stougaard – modtager genvalg

Begge blev valgt med applaus.

 

 

 

10. Valg af revisorer og revisorsuppleant.

På valg som revisor er Birgit Andersen - modtager genvalg

På valg som revisorsuppleant er Steffen Bendz - modtager genvalg

Begge blev valgt med applaus.

 

11. Eventuelt.

Bjergagervej 7 udtrykte ønske om at alle haj-tænder og lignende blev fjernet, så ville der automatisk blive indført alm. højrevigepligt.

Gurrehaven 6 mente at det ny-opførte hegn mod Gurrehavegårdsvej 62 + 64 var grimt og spurgte til, hvem der havde besluttet at få det opført

Bestyrelsen svarede at hegnet er opført efter nøje kravspecifikation og at vi i grundejerforeningen ingen udgifter har desangående. Bestyrelsen mener ligeledes at vi sparer nogle børn for de knubs de måtte få, når de falder ned ad skrænten bag hegnet. Og nej hegnet er ikke tinglyst, men alle parter har underskrevet dokumenter der omtaler ejerskab og vedligehold.

Efterfølgende var der en del snak om løsgående kamphunde og hegn til at holde dem ude med.

Dirigenten omtalte et indbrud i Gurrehaven og et næsten-forsøg-på-indbrud på hans ejendom, samt hvad hans firma kan tilbyde af overvågning. Materiale blev uddelt og dirigenten forventer at afholde en tema-dag angående sikkerhed og fælles alarmering i vores område.

 

Mødet sluttede med et par pæne madder, ca. 21:30 efter en livlig aften, men i god ro og orden. Dirigenten takkede herfor.

 

For referatet

Jørgen Vingborg

2011-03-03

 

Copyright © All Rights Reserved