Bestyrelsens beretning 2012

Find os på facebook

Bestyrelsens beretning 2012

Vejene:

Bestyrelsen har gennemgået foreningens veje flere gange i perioden siden sidste generalforsamling og fundet vejene i general god stand.

Dog må det konstateres, at der også i år er opstået nogle revner. Nordkysten kontaktes i løbet af foråret for at få disse repareret. Der er knækket en rist på Bjergagervej og en på Gåselandsvej disse vil bliver skiftet hurtigst muligt

Vi må desværre også konstatere at enkelte har svært ved at respektere hastiheden og køre med alt for høj fart og dissideret hasarderet. Bestyrelsen skal kraftigt anbefale at man overholder de 30 km i timen der er i området.

Grundet de stor nedbørsmængder der har været, blev det i bestyrelsen besluttet at der skulle tages kontakt til kommunen i håb om at de ville gennemgå hovedkloakken og at vi så selv ville stå for oprensning af regnvands- kloakken. Her kom kommunen os i forkøbet og fik gennem spulet kloakken uden vores indblanding. Regnvandskloakkerne (vejbrøndene)har vi fået tømt så de nu skulle kunne klare et par år mere

Der skal fra bestyrelsen kraftigt, opfordres til at grundejerne holder riste fri for grene og blade mm, så de kan klare de til tider store mængder vand der kommer.

Legepladserne:

Disse er gennemgået og bestyrelsen har desværre måtte konstatere at det har været et hårdt år for særligt området Skærød 1, hvor der er ødelagt en vippe, der nu er repareret. Bord og bænke i samme område, har der været udøvet

hærværk på, bestyrelsen fik sat det i fin stand igen for blot kort tid efter, at kunne konstatere at det blev ødelagt igen, det er nu fjernet og erstattet af et bord/bænk sæt fra området ved fodboldbanen. Gynge stativet i Skærød 1, som vi nævnte i sidste års beretning, kunne ikke mere, vi har i perioden været nødsaget til at udskifte, det med et tilsvarende, da det ikke længere var forsvarligt at benytte dette mere.

Fællesarealerne:

Områderne er gennemgået af bestyrelsen, med vores store arealer til fælles benyttelse, ville der altid være en del praktisk arbejde der skal udføres, alene beskæring og bortkørsel af haveaffald er ikke en lille opgave fra tid til anden, og det fornødent arbejde er udført af Niels Thomsen, med et flot resultat til følge.

Et enkelt medlem er blevet bedt om at klippe hækken mod fællesarealet, men er af den opfattelse at det er en opgave som foreningen bør stå for, dette er bestyrelsen ikke enig i og der er derfor rettet henvendelse til kommunen om et hegnssyn

Der har også i det forgangne år været lavet aftale med ”David og Goliat” om græsslåning

Denne aftale er ophørt pr. 1-2-2012.

Bestyrelsen er ganske enkelt ikke tilfredse med den kvalitet der er leveret, og da vi efter gentagende gange har klaget over kvaliteten, har vi valgt at stoppe samarbejdet med firmaet. Der er i alles interesse at arealerne er præsentable for foreningen. Så derfor er der sent nyt materiale ud til en ny udbudsrunde.